svettdygnetrunt.se

Just nu är det så himla varmt och fuktigt att det fan är äckligt måste jag säga! Igår tror jag inte jag var torr en enda sekund, svettades dag som natt, stillasittande som i rörelse, mätt som hungrig!
Men såklart ska jag ligga och pressa på terassen ändå för stt jag Åsa Dahlborn är such a sun addict! finns en vattenkran där på terassen, så jag brukar stå med huvudet under den för att kunna uthärda värmen och svetten! tror jag ska köpa en slang så jag kan spola mig själv när det blir illa. gud vad störd jag är.. men jag håller mig brun iaf :)


titta va brun och fin jag är vetni ;)





annars har helgen varit trevlig tycker jag. träffade en ashärlig tjej från san juan (en annan provins i argentina) som jag hängde lite med, och som sa att jag fick hälsa på när jag ville. hon åkte tillbaka nu under helgen nämligen. så jag är jättesugen på att åka faktiskt, kul att se lite andra delar av argentina! och de säljer tydligen vin i lösvikt på nåt sätt har jag hört :) interesante!

men argentinarna är så himla bra, för nu har jag liksom hängt med henne nån dag och hon bjuder hem mig till sin stad, och inte bara för att vara artig utan verkligen att jag MÅSTE komma snart! i sverige ska man väl känna nån i flera veckor för att ens kunna gå ut och ta en fika ihop liksom! det är nog en av de grejerna jag gillar mest med argentina, att det är så lätt att lära känna folk här.



jag tror jag har hittat ett gym jag ska börja på nu imorgon.. min värk i benen (ramlade i en trappa med mina skyhöga klackar förra helgen......) har mer eller mindre gått bort, så ska börja imorgon tror jag! men det är så hihimla dyrt med bra gym i argentina tycker jag.. det jag vill börja på nu kostar 216 pesos (= 400 sek), och om man tänker hemma i sverige får man ju ändå ett asbra gym för typ 300 kr i månaden.. men nu när det är såhär varmt är det fan värt att betala en extra slant och få ett fräscht gym med ac och så..


ska gå och säga hejdå till en svensk tjej som åker hem imorgon nu.. que tristeeeeee! :(


ciaociao


Kommentarer
Postat av: Veronika-au pair i New York

haha vin i lösvikt - klockrent ;) allt bra med dej annars? hoppas jag! puss o kram <3

2011-02-04 @ 04:09:38
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0