Nattpaddling och man överbord

I fredags drog vi ju till Tigre (en annan provins i BA) med jobbet för att paddla kajak och övernatta. Så vi drog dit på eftermiddagen och chillade lite på hostalet där innan vi skulle paddla. Det var tänkt att vi skulle paddla från åtta till tolv, men eftersom Argentina har sina egna tidsperspektiv kom vi inte i vattnet förrän säkert halv tio.. Och vattnet vid Tigre är ett äckligt, smutsigt, floddelta. Jag lovar er - vattnet är BRUNT och det ligger döda fiskar överallt. har aldrig sett ett mer förorenat vatten..



en bild på Frida från när vi var i Tigre förra gången, kolla in färgen på floden... lust att bada?





Så där paddlade vi iväg i mörkret med små lampor från kinesaffärerna (min gick sönder efter ungefär 2 min och jag satt längst fram i våran kajak på tre pers, good). Det var nog lika bra att paddla i mörkret så att man slapp se hur smutsigt vattnet var. Det räckte med att känna lukten - ni vet hur bajamajor på skitiga festivaler luktar? ja, ungefär så...
De flesta av oss från jobbet tog paddlingen som en rolig och fridfull grej, men i våran kajak var det blodigt allvar minsann! Vi paddlade, skvätte, tävlade och krockade för kung och fosterland, men då låg vi först nästan hela tiden också, haha.
Det var fullmåne så det var jättemysigt att paddla där i mörkret, dock hade det sina nackdelar att paddla i mörkret också, till exempel när vi körde rätt in i en stor vass och knappt tog oss ut! Vem vet vad som kan finnas i en vass i ett floddelta i Sydamerika liksom? Frågade upprepade gånger om det fanns krokodiler i Buenos Aires-området... men i den där sunkfloden kan väl knappt nåt djur leva ändå så, haha.

Det roligaste var i alla fall när vi hade ungefär två meter kvar till land och vi lyckades köra in i vår kära chef som satt i en egen båt så han ramlade i floden! det skrattet lever jag på resten av året kan jag ju säga! får se vad jag får för hämnd, än så länge har jag bara fått en död fisk kastad mot mig och lite flodvatten skvätt mot mig ;) lindrigt.

Efteråt grillade vi på hostalet och hade det hur mysigt som helst.. Och just ja, när vi åkte tillbaka till capital på lördagen åt vi lunch bredvid presidentens "hus" (det är ju fan en hel stadsdel hon har helt inmurad för sig själv!) i los olivos. det ni ;)

Såklart glömde jag kortet till kameran så jag fick inga kort, men när det lägga upp på facebook ska jag kopiera och lägga in här så ni kan se!





Och för första gången sen jag kom till BA har jag inte varit ute och festat (alltså festat ordentligt) på heeela helgen. Där ser ni ja! Men har haft det så bra ändå så ;)



Nu sitter jag här i min ensamhet och är äcklig och svettig efter gymmet. Men Sol ringde nyss och sa att hon kommer hit och sover inatt, bra bra :)
Nej, kanske vore det en god idé att hoppa in i duschen ja..

Buenas noches (tidigt ikväll, klockan är bara halv elva och jag är färdig för att duscha och sen gå och lägga mig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0