Nu draaaar vi!

Aaaa, klockan är halv elva nu och klockan 04.00 går flyget till Mexiko och Cancun. Sitter för sistagången i min äckliga kackerlackslägenhet och dricker ananascider med Luiso och hans mamma nu och inväntar taxin som kommer och hämtar oss.

Igår flyttade jag alla mina grejer (förutom det jag ska ha med till Mexiko) till min nya lägenhet där jag ska bo med en fransyska och hennes två katter :) åå gud va gött det kändes att bara lämna av alla mina grejer där och veta att jag aldrig mer ska sova i den här lëgenheten!

Min andra roommate DaniRos kommer ju inte tillbaka till Buenos Aires efter jul och nyår, så vi var till puerto madero och åt choripan (chorizo y pan = chorizo med bröd, asgott!) med henne och de andra colombianerna igårkväll.. åå vad tråkigt att dani inte är kvar när jag kommer tillbaka från Mexiko, hoppas verkligen att vi håller kontakten och ses massa massa fler gånger!
Haha jag behövde mynt till bussen (eftersom man bara kan betala bussen med mynt i hightech-argentina), så jag gick till en kiosk och skulle köpa en kola för 25 cent. Men då var jag enligt kioskägaren så fin att jag fick den gratis och jag bara "men jag måste KÖPA den för jag behöver växel i mynt, du kan ju ge mig en så köper jag en?" haha och så fick jag ta en till gratis och så bytte han en sedel mot mynt ändå utan att jag behövde betala nåt, men det roliga är bara att poliserna står där bredvid mig vid kiosken och bara ler!




jag och daaani.. te voy a extrañar mucho linda! (= kommer sakna henne mycket..)








och här är vi alla tre.. världens världens världens bästa colombianskor och roommates..





Nej, nu vill jag att klockan blir halv tolv så taxin kommer och jag får åka till flygplatsen! Det är så jävla varmt här hela tiden nu så det ska bli så skönt att komma till havet nu! (Jo, Argentina har ju också kust men vattnet är nog bland det smutsigaste i världen så den kommer ju inte så mycket till användning i hettan här!) Och pool vid hotellet också, mmmm...

Ciao ciao




Kommentarer
Postat av: Mams

Joyeux Noël en Mexique! On se verra le 14 avril!

Grands bissous!

2010-12-20 @ 21:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0