Bajs på det här

Fan, ska man behöva äta antibiotika (=vara nykter) en vecka nu också. Det är en av anledningarna till att jag undviker sjukhus - jag vill inte höra att jag är sjuk, behöver antibiotika osv. Så jag försöker intala mig att det kommer gå över av sig själv förr eller senare.

Men ack, nu har jag gått en vecka med konstig magont och känt mig febrig, så när jag skrämde slag på mina stackars arbetskamrater genom att nästan skaka sönder och samman av kyla på jobbet idag trots att det var över 30 grader ute var det nog dags att åka till sjukhuset ändå.

Hade aldrig förväntat mig att argentinska sjukhus skulle vara snabba när inte ens svenska är det, men fyra och en halv timme för att säga att jag har en urininfektion och behöver antibiotika? gud skjut mig.
så imorgon får jag stanna hemma från jobbet och ligga och vänta på att värken ska gå över bara.. kul kul.
typiskt att vi har "julbord" med jobbet på fredag också, bajs.. men äta kan jag ju göra i alla fall :)


Annars.. fredagskvällen spenderades på crobar. jag och luiso gick dit själva bara för att äta lite (de brukar bjuda på  middag gratis på endel klubbar här "tidigt", runt 23.00, innan det drar igång) och chilla. Eftersom det bara var vi två och båda var trötta hade vi inga större förhoppningar om nåt brakfestande för vår del, men vad fel man kan ha ibland alltså. Slutade helt galet, inte alls nyktert och bl a med att en arbetsminister från regeringen håller på och ringer mig! Hjälp!






Lördagen var bara helt mosig (och mysig också för den delen :p ) och sen på kvällen drog jag och Frida till Bahrein. Lite lugnare än dagen innan kan man ju säga. Det roligaste var i alla fall en stenfull kille från Ungern som försökte kasta ut mig från VIP:n, hahaha. Han hade nämligen kärleksförklarat sig för mig och gett mig sitt VIP-band som jag satt ihop med tuggummi. Men sen när han satt oh tiggde pussar av mig och jag inte gav honom några var det tydligen inte lika roligt längre. "You know what, I'm totally in love with you and I'm gonna buy you a fucking Mojito, but you don't even pay me attention, you can't even give me a kiss!"
ja, till att börja med kommer jag ju aldrig ge en puss till nån som sitter och BER mig om det, och killen var ju fan aspackad. sen kommer det roligaste: "But do you know what, this is my VIP room and I can just throw you out, I know everyone here"
Så några minuter senare kommer säkerhetsvakten och frågar efter mitt vip-band, så jag visar glatt upp mitt tuggummi-ihopklistrade vip-band och han tycker såklart det ser utmärkt ut haha. Så det slutar med att killen från Ungern i själva verket är den som blir utkastad från VIP:n. Han stod fan där halva kvällen och försökte övertyga säkerhetsvakterna / ta sig in  tillbaka. haha. plus att han hade ju gett mig sitt vip-band, så dessutom var han ju utan det! så han verkade nog trovärdig när han stod där och svamlade stenfull och på engelska och utan eget vip-band ens, hahaha.



aa nej, nu måste jag sova.. har inte sovit ordentligt inatt bara för jag inte visste hur jag skulle ligga för att magen inte skulle göra ont..  så hoppas det går bättre inatt..

buenas noches på er..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0