Back from the trip

Tro det eller ej men jag och Luiso tog oss hem välbehållna från Mexiko, båda två! (Och hans mamma också för den delen, haha)
Var sjukt gött att dra iväg måste jag säga, bort från värmen lite.. Haha, stört att jag åker till Mexiko och svalkar mig över jul när man annars brukar fly från kylan över jul! I år känns det som det inte har varit jul överhuvudtaget. Min julafton spenderades på Isla de mujeres, var är julkänslan då liksom? En ö i mexikanska karibien. Varmt. Snorkling. Marknad med mexikanska souvernirer. Kokosmjölk. Margaritas. Nacholunch vid stranden. Las Vegas-imiterade nattklubbar på kvällen.

Men det var rätt skönt ändå att ha "ett år utan jul", som det känns. Slippa köpa massa julklappar, stressa med julen och allt.. Det kommer ju ändå tillbaka varje år, och Kalle Anka kan man ju typ utantill.. Men visst är det väl mysigt med julen också, all julmat och allt julgodis (det är nog det jag saknar mest, haha!), julklappar, familj. Fast som sagt - det kommer nästa år igen!

Tänkte skriva mer om Mexico när jag lägger upp bilderna istället, men det blir nog imorgon för jag ska iväg och ta farväl (eller ja, över nyår och så iaf :P) av min gamla colombianska granne. Haha, skönt att kunna gå tillbaka till den där äckelbyggnaden på besök, istället för att bo där! Fast nej, hans lägenhet är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli lika äcklig som min.


Besoos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0